موضوعات و ناوبری:
پسته احمدآقايی

پسته احمدآقايی

پسته احمد آقایی از محبوب‌ترین نمونه‌های پسته در میان ایرانیان است.
این نوع پسته جزء خوشمزه‌ترین و دارای طعم بسیار عالی در میان دیگر ارقام پسته دارا است.

پسته احمد آقایی (long pistachio)

شکل و ظاهر پسته احمد آقایی از پسته فندقی کشیده‌تر و بزرگ‌تر(انس پایین تر) هست و با توجه به میوه بادامی‌ شکل و پوست استخوانی سفید، پرمصرف‌ترین نوع پسته برای آجیل است.

بهترین نوع پسته احمد آقایی در منطقه نوق رفسنجان برداشت می‌شود.

به دلیل مرغوبیت پیوند این نوع پسته، فراوانی این نژاد در حال گسترش است. این رقم پسته همانند پسته اکبری در طبقه پسته‌های کشیده (Long) قرار دارد.

قطب تولید این نوع پسته منطقه نوق در رفسنجان می‌باشد.
پسته احمد آقایی این منطقه بسیار خوش‌ رویت می‌باشد و علاوه براین ویژگی، بسیار خوش‌طعم و ترد نیز می‌باشد..با کیفیت ترین و خوشمزه ترین پسته احمدآقایی،از باغات منطقه نوق از توابع شهرستان رفسنجان برداشت میشود.

صادرات پسته احمد آقایی

بازار صادرات این نوع پسته نسبت به دیگر پسته‌ها داغ‌تر است و از آنجایی‌ که جزء پسته‌های لوکس خندان کشیده است برای بسیاری از کشورها بخصوص هند، هلند و اسپانیا صادر می‌شود.
لازم به ذکر است که کشور امارات یکی از کشورهای واسط این نوع پسته می باشد به طوری که بازرگانان اماراتی پسته احمد آقایی را به کم ترین قیمت ممکن خریداری می کنند و بعد به کشورهای اروپایی ارسال می کنند.

تاریخچه

پیوند پسته احمدآقايی در قرن معاصر در منطقه نوق از توابع رفسنجان از باغ آقای فروتن در روستای احمدیه نشأت گرفت و به همین عنوان احمدآقايی نام گرفت، این رقم پسته به دلیل مرغوبیت نوع پیوند پسته، سریعأ گسترش یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *